Wortelkanaalbehandeling in Groningen

Bel nu <a href="tel:0854011595">085-4011595</a>

Wortelkanaalbehandeling Groningen

Voor veel van onze patiënten vormt het een van de minst fijne behandelingen aan het gebit: de wortelkanaalbehandeling. Toch kan een dergelijke behandeling noodzakelijk zijn om u van een hevige kiespijn of pijn aan tanden af te helpen. Een wortelkanaalbehandeling kan ook aangeraden worden als u bijvoorbeeld een dode tand heeft waarvan het kanaal gereinigd moet worden om infecties en andere complicaties te voorkomen. Hoewel de tand dood is kan het u alsnog pijn bezorgen als er een ontsteking ontstaat in het levende deel: de wortel van de tand of kies. Bij een wortelkanaalbehandeling in Groningen verwijdert de tandarts de wortel onder uw tand of kies waardoor nieuwe infecties voorkomen worden en u geen last meer zult hebben van de bestaande infectie.

Noodzaak van een wortelkanaalbehandeling

Een infectie in de wortel van een tand of kies is niet de enige situatie waarin het uitvoeren van een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk is. Soms kan het voorkomen dat het bovenste deel van uw tand of kies niet voldoende houvast biedt om een kroon te kunnen plaatsen, waardoor deze op een andere wijze moet worden bevestigd. De tandarts zal in dit geval een stiftje in uw wortelkanaal plaatsen om de kroon op te bevestigen. Ook hiervoor is een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk.

Wortelkanaalbehandeling in Groningen laten uitvoeren

Heeft u pijn aan uw tanden of kiezen en vermoedt u dat dit het gevolg is van een ontsteking in het wortelkanaal van de tand of kies? Wacht dan niet en laat uw tandarts in Groningen naar uw gebit kijken. Des te sneller een infectie behandeld kan worden, des te minder pijn u hier ook aan zal hebben! Daarbij kan een langdurige infectie ook complicaties meebrengen die buiten het wortelkanaal opspelen. Door de tandarts uw wortelkanaal tijdig te laten reinigen met een wortelkanaalbehandeling in Groningen gaat u dit tegen!