Narrowcasting betekent letterlijk “beperkte transmissie”. Het is een internetcommunicatiemodel, waarbij gefragmenteerd gebruik wordt gemaakt van de inhoud. Dit is dus een tegenhanger van de veelbekende broadcast. In plaats van dat de informatie/nieuws wordt uitgezonden zonder onderscheid te maken in doelgroep/functie, wordt bij dit internetcommunicatiemodel een gerichte verspreiding van informatie en inhoud, gefilterd speciaal voor de doelgroep waarvoor het bestemd is. Voorbeelden hiervan zijn nieuwsbrieven, forums, blogs, etc. 

Deze manier van internetcommunicatie zorgt ervoor dat iemand zelf de mogelijkheid krijgt om te kiezen wat hij of zij zelf wilt ontvangen. Dit leidt echter wel voor dat de informatie/inhoud die gecommuniceerd wordt, een kleinere doelgroep bereikt, maar hierdoor kunnen mogelijke consumenten weer in grotere aantallen op de niche-inhoud (een klein onderdeel van het marktsegment, zoals prijzen en kwaliteit) afkomen. 

Een veel gebruikt hulpmiddel voor deze manier van internetcommuniceren zijn de narrowcasting schermen. In je tandartspraktijk kun je dan gebruik van narrowcasting schermen. Zo kun je de bezoeker informeren over het laatste nieuws en de maatregelen die lopen. 

Narrowcasting schermen 


Wat is een narrowcasting scherm eigenijk? En wat maakt dit scherm anders dan een normaal tv-beeldscherm? Een narrowcasting scherm is een scherm dat gebruikt wordt om informatie en media aan een gericht publiek te tonen. In tegenstelling tot consumenten TV’s zijn deze schermen speciaal gebouwd voor commercieel gebruik. Deze schermen zijn namelijk krachtiger, energiezuiniger, dunner en lichter. Energiezuinigheid, dunheid en lichtheid spreken voor zich. 

De krachtigere functie van dit soort scherm heeft misschien wel uitleg nodig. Dit scherm is namelijk krachtiger dan een normaal TV-scherm doordat zij over een hogere lichtsterkte beschikken, wat ervoor zorgt dat het beeld de capaciteit heeft om meer licht uit te stralen. Hierdoor wordt het beeld niet alleen helderder, maar ook geliefder. Elk detail van jouw filmpje/afbeelding/advertentie/etc. zal zichtbaar worden voor jouw publiek. Bovendien heeft het scherm door de sterke lichtsterkte geen last van tegenlicht, van bijvoorbeeld de zon. 

Om tot slot het verschil in lichtsterkte tussen het scherm en het TV-beeldscherm nog duidelijker te maken, kan dit verschil ook in cijfers worden uitgedrukt. De lichtsterkte van een TV is namelijk gemiddeld 250 nits (hoeveelheid licht verspreid per vierkante meter)en de lichtsterkte van zo’n scherm is minimaal 1000 nits. Dit betekent dat hij dus minimaal 4x zo sterk is en daarom ideaal om jouw mogelijke consumenten te kunnen bereiken!